Brojanje kalorija – objasnjeno


kalorije, brojanje, unos kalorija
Kalorije

Mnogi kazu da je brojanje kalorija nemoguc posao, i da nikada necete moci tacno da  izbrojite broj unetih kalorija na dnevnom nivou. Iz mog iskustva, to uopste nije tacno. Mozda ne mozete da odredite toliko precizan broj, ali to nije ni vazno, bitno je da se pridrzavate  odredjenog ranga. Unesene kalorije mozete cuvati u telefonu, u obicnom txt fajlu, u excel dokumentu, ili preko sajta za koji cu ostaviti link u daljem tekstu. Posle odredjenog perioda, moci cete i bez merenja da ocenite koliko kalorija ima neki obrok.

Proces je veoma jednostavan ukoliko znate koliko grama odredjene hrane ste uneli. Posle toga pronadjete tu vrstu hrane u tablicama sa kalorijama namirnica. Najpotpunije tablice mozete naci na sledecim linkovima: dijeta.netdobra-dijetadijeta-i-zdravlje. Vrednosti kalorija su uglavnom odnose na kolicinu hrane od 100 grama. Ukoliko zelite da koristite gotovu aplikaciju, gde imate pretragu, i zeljene namirnice (sve moguce namirnice) koje dodajete jednostavnim klikom, mozete posetiti sajt Keep it fit. Za pocetak je mozda i najlakse da otvorite nalog na tom sajtu (veoma jednostavno). Ukoliko hocete neko specificno jelo, kao na primer pasulj, pilav, djuvec, mozete i sami uneti nutritivne vrednosti, potrebno je samo kada se prvi put pravi to jelo, odmeriti sastojke i izracunati broj kalorija na 100 g.

Ja sam u pocetku koristio keep it fit aplikaciju za unos kalorija, medjutim vremenom sam poceo samo da belezim u telefonu, pa na kraju dana izbrisem te informacije. Kako vec dugo pratim unos kalorija, u glavi imam kalorijske vrednosti namirnica koje jedem, tako da to nije nikakav problem. Mozda se sada pitate koliko kalorija treba unositi na dnevnom nivou? To je individualan broj, zavisi od coveka do coveka, ali neki priblizni kalkulator mozete naci na sledecem sajtu: TDEE Kalkulator. Moze se javiti odstupanje od par stotina kalorija, ali to je najpriblizniji broj koji mozete dobiti. Videcete da kalkulator trazi da unesete vas procenat masti, za to iskoristite sledecu sliku, i na osnovu nje unesite broj (nije neophodno da pogodite tacan broj):

procenat masti slika
Procenat masti

Mozda vam se cini da je ovo neki komplikovan proces, ali verujte, posle kratkog vremena preci ce vam u naviku, postace vam svakodnevica…  Potrebno je samo biti konzistentan, dakle uvek koristite za istu namirnicu istu kalorijsku vrednost, a ne kako vam kad padne na pamet. Kada merite meso, meri se nepeceno/nekuvano/neprzeno. Ukoliko kupite 300 g mesa, ono se posle procesiranja tezinski smanji zbog gubljenja vode, ali vi i dalje to racunate kao da ste pojeli 300 g. Nadam se da ce vam ove informacije pomoci da pratite svoj unos kalorija, i na taj nacin dodjete do zeljenog cilja.

 

How much to train per week??

Wanna lose weight??

Bulk up without getting fat!

How much protein per day??

Wanna know about Intermittent fasting?

My workout routine explained!

Advertisements

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s