Tri treninga nedeljno


umor od treningaKao sto ste citali u prethodnim postovima, najoptimalnija frekvencija treninga je 3 puta nedeljno. Tako postoji dovoljno vremena za odmor misica, ali sto je jos vaznije, za odmor nervnog sistema. Na trening treba doci odmoran, oran za postizanje novih personalnih rekorda, a ne pod upalama od proslog treninga. Svuda se preporucuje 4-6 treninga nedeljno, kao da pretreniranost u stvari ne postoji. Iz licnog iskustva mogu da kazem da pretreniranost itekako postoji. Tek kada sam poceo da smanjujem broj treninga nedeljno, poceo sam da napredujem u pogledu snage i misicne mase.

Najcesca greska koju vezbaci prave je nedovoljno odmora posle treninga. Ako koristite nacin treninga opisan na ovom sajtu, bilo da je to obrnuta piramida, ili program Mike-a Matthews-a, odmor ce biti preko potreban. Kako na svakom treningu ciljate vise ponavljanja/vecu tezinu nego na proslom, to iziskuje velike napore misica i centralnog nervnog sistema. Poslednje sto zelite je da na trening dolazite umorni i bez volje. Zapamtite da treniranje treba da bude zabavno, da se radujete svakom treningu i napredovanju, i nikako drugacije. Moja licna preporuka je treniranje 3 puta nedeljno uz stil treninga obrnutom piramidom (klikni za tekst o treningu obrnute piramide). Tako cete imati samo jednu seriju svake vezbe gde dajete bukvalno sve od sebe, zarad novih personalnih rekorda.

Jos jedna vazna stvar je odmor od velikih tezina, bar jednom u 2-3 meseca (deload week). To znaci da cete uzeti jednu nedelju aktivnog odmora. Aktivan odmor znaci da ipak idete u teretanu, ali radite sa 50 posto svojih mogucnosti. Ishrana treba da ostane kao da trenirate punom snagom. Radite iste vezbe koje ste radili do sada, samo sa mnogo manjim tezinama. Takodje, ne treba forsirati broj ponavljanja, i nikako ne treba ici do otkaza. Na ovaj nacin odmarate i misice i centralni nervni sistem, pa cete posle ovakve nedelje na trening doci jos jaci.

Cilj ovog teksta je da vam pokaze da treniranje i napredovanje ne treba postati opsesija. Ljudi nemaju vremena da idu u teretanu 4-6 puta nedeljno, da spremaju obroke tokom celog dana, na kraju krajeva to nije zanimljivo, i iziskuje previse napora. Sasvim je dovoljno (optimalno) vezbati 3 puta nedeljno po sat vremena, i nista vise od toga. Ako ubacite jedan trening subotom, ostaju samo 2 dana tokom radne nedelje kada cete trenirati (najbolje razdvojiti treninge bar jednim danom odmora). To i nije tako tesko, zar ne?

How much to train per week??

Wanna lose weight??

Bulk up without getting fat!

How much protein per day??

Wanna know about Intermittent fasting?

My workout routine explained!

Advertisements

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s